10 Ekim 2009 Cumartesi

KARŞILAŞTIRMA: "Ahh şu ADSL firmaları..."

Bu yazıda biri şu an kullandığım (Koç-Biri.NET) olmak üzere toplam 3 ADSL firmasını kısaca karşılaştıracağım. Sanırım şu an kullandığımı överken diğerlerini yerden yere vuracağım...:)

Bunu yapmalıyım çünkü iki haftaya aşkın bir süredir bu üç firma ile cebelleştim. Çünkü modemim bozulmuştu ve önceki firmam (Superonline-Tellcom.NET) bana yeni bir modem göndereceğini söyleyip (ayda 5 TL x 24 ay bedelinde) göndermemekte ısrar etmesi bu kadar uzun süre internet aleminden uzak kalmama neden oldu.

Ancak üzülmüyorum! Internet insanın vaktinden meğerse ne kadar çok çalıyormuş. Bir baktım ki kendime ayıracak saatlerimi oldu, hem de her gün!

Öncelikle Tellcom müşteri hizmetlerinin çok meşgul olması ile başlayayım. Buna rağmen Biri ile kısa sürede konuşacak biriyle karşılaşıyorsunuz! Adı üstünde biri, hatta Yardımcı Biri diye de bir yardım masaları (Help Desk) var. Aslında ilk kullandığım firmayı (Smile ADSL) da hiç sevmiyorum ama onun da öveceğim hatta şaşırdığım bir hatıramı paylaşmalıyım:

En Uygun.COM diye bir siteden hafta ortası kayıt oldum ve ertesi gün kaydımı telefon açarak sorguladıktan sonra hafta sonu sözleşme ile MODEM (Airties RT-205) kapıma kargo ile gelmesin mi! Bu ne hız ama bir hata var. Çünkü aracı firma bana Smile'ın arayacağını söylemişti. Ama ne arayan oldu ne de  böyle bir gönderi ulaştırılacağını haber veren. Ben de Tellcom'dan modem gönderdiler diye sevinmiştim...:)

Ancak Smile'ın benim sinir katsayılarımı arttıran başka bir firma olduğunu belirtmeliyim. Bunu internette "Smile" ve "ADSL" kelimelerini aratıp gelen sitelerdeki yorumları okuyarak anlayabilirsiniz. Bir de "Gülümseten  hat" diye bir sloganları var ki tam bir tezat. Gerçi şu sıralar "beklediğinden çok fazlası" diye bir sloganları var. Yine de Tellcom kadar telefonda bekletiyor ama en azından "Bekleme süreniz 9 dakikadır" şeklinde konuşan ama o kadar da bekletmeyen bir telesekreteri olduğunu söylemeliyim. Ancak Tellcom'da standart 8-10 dk. beklerseniz şaşırmayın. O da Superonline'a devrettiği için olduğunu söylüyorlar. Bence değil çünkü az eleman çalıştırdıklarını düşünüyorum. Üstelik şu sıralar sistemleri sık sık sorun yapıyor ve ADSL dışındaki hizmetlerinde bir takım kesintiler oluyor. Aman dikkat, Tellcom'u kullanacakların müşterin hizmetlerini bekleyip öyle karar vermelerinde fayda görüyorum.

Elbette bu firmalara ihtiyacınız yok çünkü hisselerinin yarısı yabancıların olan Telekom var. Ama artık o da bir sürü paket, tarife çıkararak iyice kafa karıştırıyor. Bir gün tekelin tamamen kalkıp telefon numaramızı da başka firmaya çalıştırabilme dileğiyle.

Özetle burada bahsettiğim firmaların hepsini kullandım. Biri'yi henüz 1 gün ama beni bir süre ön başvuru da tutarak bekletmeleri dışında verdiği hizmetleri (özellikle VoiceIP) beğendiğimi tekrar belirtmeliyim. Buna rağmen son iki haftada saatlerce telefon görüşmesi ve gelecek faturaları düşününce ucuz telefon görüşmeleri sadece dengeyi sağlayacak. Demek ki vaktin dar olduğu şu dönemde telefon ve internet ne kadar çok vaktimizi çalıyormuş...

Hiç yorum yok: