29 Temmuz 2007 Pazar

Konserve zaman...

Konserve zaman! Mümkün mü?

Önce kendimce adını koyduğum ve henüz mümkün olup olmadığını bilmediğim bu terimin tanımını yapayım. Bunu yaparken mümkün olması için çabalayacağım. Yani fikri geliştirmek istiyorum. Başladım bile...(06:35)

Bu iki paragraf arasında tırnaklarımı kestim! Çünkü dizüstü bilgisayarın bodur tuşlarında yazması zor oluyor. Şimdi (06:41) daha çok şey yazabilirim. Çünkü konuyla ilgili uygulamalı bir örnek yaptım ve basitte olsa bir fikir aklıma geldi. Ne zamandır tırnaklarımı kesemiyordum. Biliyorum 3-5 dakikalık bir olay ama vakit bulamıyordum. Belki ihtiyaçtan kesmişim gibi görünüyor. Ama kesinlikle öyle değil!

Şimdi gerçekten vaktim çok. Sabahın erken saatlerindeyim. Belki geç kalksaydım ne bu yazıyı yazabilirdim ne de ihmal ettiğim kendime vakit ayırabilirdim.

Demek istediğim bazen öyle anlar oluyor ki zaman denilen o kusursuz makinanın biraz yavaş çalışması için dua ederiz. Gerçekten de bir kaç dakika için yetiştiremediğimiz projeler veya kaçırdığımız fırsatlar öyle çok ki! İnsan bol vakti olduğu zamanı konserve edebilse ve lazım olduğunda açıp kullanabilse belki müthiş olurdu; Belki de değil! Öyle ya bilimkurgu filimlerinde görüyoruz, zaman kayması, sıçraması ve felakete götüren şeyler...

Hayır, benim anlatmak istediğim bilimkurgu değil! Aslında kişisel zaman planlaması yapmaktan öteye geçemez. Ama tıpkı önceden zamanımızı alıp cebimize koymamız gibi bir şey mümkün olsaydı eminim paradan daha çok harcamak isteriz. Seziyorum, teorik de olsa bence konserve zaman mümkün!

Mesela ileri görüşlü olmak bunu kolaylaştırabilir. Yani gelecekte işimize yarayacak bir şey önceden boş vaktimizde yapmak ve cebimize koymak. Hatta bir düşünsenize: yaptığınız şey boşuna bile olsa, eğer yapmak için önemsenecek bir şey harcamadıysanız fırsattır. Örnek vermek istemiyorum. Herkes kendi örneğini kurgulayabilir. Ama ileri görüşlü olmak yeterli değil!

Peki şöyle bir analiz yapsak belki zamanı konserve edemez miyiz: Bizi ek zaman muhtaç eden şeyler hep küçük şeyler değil midir? Yani tek başına olmasa da küçük şeyler bir araya gelerek bizim zamanımızdan çalmıyor mu? Öyleyse bu küçük şeyler önceden yapabileceklerimizi gerektiğinde bir yere not edip (hafızası kuvvetli insanlar aklına da yazabilir) boş vaktimizde listemize şöyle bakarak kendimize gelecek için zamanı rezerve edebiliriz. Time reservation!

Yukarıda önerdiğim "ileriyi görüp önceden yapma" ve "küçük işlere öncelik tanıma" birbirinin içine girmiş ve beraber kullanılırsa güzel bir müziği çıkacağı enstürmanlara benziyor. Çok seslilik güzeldir (eşzamanlı çok işlevsellik değil) ve başka enstürmanlar eklenirse bence daha iyi olacaktır. Ne dersiniz?

Hiç yorum yok: